Ana içeriğe atla

Kültür Koleji Anadolu Lisesi

Lise “Kültür'de Okunur

Akademik Mükemmeliyetle Genişleyen Ufuklar ve Birlikte Başarıya Giden Yol

Akademik
Program

Geleceğin Liderlerini Yetiştiriyoruz

Spor, Kültür, Sanat

Başarıya Giden Yolda Birlikte İlerliyoruz

Ders Dışı
Etkinlikler

Öğrenme Sınıfın Ötesinde Devam Ediyor

Akademik Program

Ders İçerikleri ve Müfredat: Matematik derslerimiz, Millî Eğitim Bakanlığı’nın belirlediği müfredat çerçevesinde yürütülmektedir. Matematik ve Geometri derslerinin ayrı ayrı öğretilmesi, analitik ve görsel-mekânsal düşünme becerilerini geliştirmeye yardımcı olur.

Etkinlikler ve Projeler: 

  • TÜBİTAK Ortaöğretim Araştırma Projeleri Yarışması
  • Türkiye Zeka Vakfı Yarışmaları
  • İstanbul Bilim Olimpiyatları
  • ASMA ve CEMC matematik yarışmaları
  • Uluslararası Kanguru Matematik Yarışması
  • 14 Mart Dünya Matematik Günü etkinlikleri
  • Sosyal sorumluluk projeleri

“Kültür”lü Üretkenliğe Önem Verir (Kültür Anayasası 8. Madde)

“Kültür”lü, bilginin kazanılmasını, analiz edilmesini, problem çözme amaçlı kullanılmasını ve yeniden üretilmesini amaçlar. Eğitim sürecinde bilginin işlenmesine ve yeni bilgilere ulaşılmasına çaba gösterir.

Fen bilimleri derslerinde, öğrencilerimizi özgürce düşünen, sorgulayan ve çözümleri bilimin bütünsel anlayışı içinde arayan bireyler olarak yetiştirmeyi hedefleriz. Bilgiye ulaşmak için merak ve disiplinle çabalayan bireyler olmalarını isteriz.

Bilim Merkezi: Fen dersleri, modern laboratuvarlarda araştırma ve deneylerle yapılır. Laboratuvar çalışmaları, eğitim programlarının her aşamasında kritik rol oynar. Sanal gerçeklik stüdyosunda çalışmalar da önemli bir yer tutar.

Anadolu Lisesi Hazırlık, 9 ve 10. sınıflarda fizik, kimya ve biyoloji dersleri tamamen İngilizce verilir. 

Fen Bilimleri: Fen derslerinde multidisipliner bakış açısıyla işlenir. Nobel Ödülleri ve ödül alan çalışmalar eğitim programımıza entegre edilmiştir. Öğrencilerimiz, Ulusal ve Uluslararası yarışmalara katılır ve başarılar elde ederler.

Fizik: Öğrencilerin analitik düşünme ve problem çözme yeteneklerini geliştirerek evrenin kurallarını anlamaları hedeflenir. Teorik bilgilerin yanında deneyler tasarlayarak uygulamaları teşvik edilir.

Kimya: Kimyanın temel prensipleri ile gündelik hayatı ve doğayı anlamaları hedeflenir. Teorik bilgileri pekiştirmek için deneyler tasarlayarak uygulamaları beklenir.

Biyoloji: Öğrencilerin canlıların önemini kavrayarak çevreye duyarlı bireyler olmaları sağlanır. Deney ve gözlemle etkin öğrenme gerçekleştirilir.

Hedefler:

  • Atatürk ilkelerine bağlı, laik ve demokratik değerleri benimsemek.
  • Eleştirel okuma alışkanlığı kazanmak, çeşitli kitap okuma etkinliklerine katılmak.
  • Ana dilini bilinçle ve güvenle kullanmak.
  • Düşüncelerini etkili bir şekilde ifade etmek.
  • Evrensel gelişmeleri izlemek ve bilgiye ulaşma yollarını bilmek.
  • Topluluk önünde konuşma yetisi kazanmak, her yıl sunum etkinliklerine katılmak.
  • En az iki tiyatro oyunu izlemek ve edebiyatçılarla söyleşiler düzenlemek.
  • Şiir dinletilerinde görev almak ve edebiyat müzelerini gezmek.
  • Kompozisyon, öykü, deneme ve şiir yarışmalarına katılmak.
  • Kısa film, duvar gazetesi yarışmaları ve münazara kulübü etkinlikleri ile yaratıcılığı geliştirmek.
  • Edebiyat antolojisinde yer alacak yazma çalışmaları yapmak.
  • Sanat ve edebiyat müzelerine ziyaretler düzenlemek.
  • Genel kültür ve bilgi yarışmalarına katılmak.
  • Radyo, televizyon, fotoğrafçılık, münazara ve tiyatro kulüplerine katılarak yetenekleri keşfetmek.
  • Ulusal ve uluslararası yarışmalara katılım sağlamak. Örnek: 51. TÜBİTAK 2204-A Lise Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması'nda “Eğlenceli Öğrence Oyunuyla Edebî Eserlerin Öğrenilmesi” projesi ile İstanbul Avrupa Bölge Sergisi’ne katılma başarısı.

Bölümümüzün amacı, öğrencilere, sosyal yaşama uyum sağlamada, çevre ve sosyal sorunlara çözüm üretmede ihtiyaç duyacakları bilgi, beceri ve değerleri kazandırmak.

Öğrencilerimize bilgiye ulaşma ve kullanma becerilerini kazandırarak, sosyal yaşama uyum sağlamalarını, sorunlara çözüm üretme yeteneklerini geliştirmeyi hedefliyoruz. Bilinçli, yaratıcı ve sorumlu bireyler yetiştirmek birincil hedefimiz.

Almanca, İtalyanca ve İspanyolca: Okulumuzda, öğrencilerimize İngilizce dışında Almanca, İtalyanca ve İspanyolca dillerini öğrenme fırsatı sunulmaktadır. Görsel-işitsel ve interaktif materyaller kullanılarak, öğrenci merkezli bir eğitim modeli benimsenmektedir. Ayrıca, kültürel etkinliklerle bu dillerin konuşulduğu ülkelerin sosyal ve kültürel yaşamlarına dair bilgi sahibi olmaları sağlanmaktadır.

İngilizce Eğitimi:

Başarıya Giden Yol: İngilizce dilini ustalıkla kullanmak günümüzde çok önemlidir. İster yükseköğrenim, ister küresel kariyer hedefleyin, güçlü bir İngilizce temeli birçok kapıyı açar.

İngilizce Hazırlık Sınıfları: Öğrencileri okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerileriyle donatmayı amaçlar.

  • Bireyselleştirilmiş Öğrenme: Öğrencilerin ihtiyaçlarına göre uyarlanmış eğitim.
  • Beceri Gelişimi: Dilbilgisi, kelime bilgisi, okuduğunu anlama ve yazma becerileri.
  • Özgüven Kazanma: Destekleyici ortamda pratik yapma imkanı.
  • Test Hazırlığı: SAT ve TOEFL gibi testlere hazırlık.

Lise İngilizce Eğitimi: Öğrencilerin analitik, yaratıcı ve eleştirel düşünme becerilerini geliştiren kapsamlı bir müfredat sunar.

  • Edebiyat Çalışmaları: Klasik ve çağdaş metinlerin incelenmesi.
  • Yazma Becerileri: Makale, araştırma ve yaratıcı yazı yazma becerileri.
  • Dil Yeterliliği: Dilbilgisi, kelime bilgisi ve sözdizimi üzerinde durulması.
  • Eleştirel Düşünme: Metin analizi ve argüman geliştirme.
  • Tartışma ve Münazara: Sözlü iletişim becerilerinin geliştirilmesi.

Beden Eğitimi

Kazandırılan Davranışlar:

  1. Atatürk’ün ve düşünürlerin beden eğitimi ve spor konusundaki sözlerini açıklayabilirler.
  2. Sinir kas ve eklem koordinasyonunu geliştirebilirler.
  3. İyi duruş alışkanlığı edinirler.
  4. Ritim ve müzik eşliğinde hareketler yapabilirler.
  5. Milli bayramlar ve kurtuluş günlerinin anlamını kavrar, törenlere katılmaya istekli olurlar.
  6. Beden eğitimi ve sporla ilgili temel bilgi, beceri ve alışkanlıklar edinirler.
  7. Görev ve sorumluluk alır, lidere uyar ve liderlik yapabilirler.
  8. Spor araç ve tesislerini tanır ve kullanırlar.
  9. Temel sağlık kuralları ve ilkyardım bilgisi edinirler.
  10. İş birliği içinde çalışma alışkanlığı edinirler.
  11. Olimpizm ruhunu ve fair-play davranışlarını benimserler.

Ders Dışı Etkinlikler:

  1. Kulüp Çalışmaları:

    • Çeşitli spor branşlarında yıllık veya dönemlik eğitimler.
    • Branşlar: Modern dans, satranç, masa tenisi, basketbol, futbol, futsal ve voleybol.
    • Haftada 1 gün, 2 ders saati.
  2. Turnuvalar:

    • Okul içi etkinlikler çerçevesinde düzenlenen müsabakalar.
    • Branşlar: Voleybol, masa tenisi, atletizm, futbol, futsal ve basketbol.

Okul Takımları:

  • Jimnastik Genç Kız
  • Futsal Genç Erkek
  • Futbol Genç Erkek
  • Basketbol Genç Erkek/Genç Kız
  • Voleybol Genç Kız
  • Masa Tenisi Genç Kız/Genç Erkek
  • Yüzme Genç Kız/Genç Erkek
  • Satranç Genç Kız/Genç Erkek
  • Tenis Genç Kız/Genç Erkek
  • Badminton Genç Kız/Genç Erkek

Türkiye’nin ilk PDR servisini kuran eğitim kurumu olarak, öğrencilere gelişimsel, önleyici ve inovatif rehberlik hizmeti sunar. Hedefimiz, 21. yüzyıl becerilerine sahip, kendini gerçekleştiren bireyler yetiştirmektir.

Kültür Uyum ve Oryantasyon Çalışmaları: Liseye yeni başlayan öğrencilerimize yönelik fiziki oryantasyon ve uyum çalışmaları yapılır. 'Kültür Akran Dayanışma Grubu' temsilcileri, yeni öğrencilere okul ortamını tanıtır.

PDR Grup Çalışma Temaları:

  • Kendini tanıma - Motivasyon ve hedef koyma - Planlama becerileri -Takım çalışması - Güvenli teknoloji kullanımı - Kariyer yolculuğu ve gelecek tasarımı - İletişim becerileri - Sosyal sorumluluk - Değerler eğitimi  - Akran baskısı ve baş etme yolları

Psikolojik Danışma ve Rehberlik: Öğrencilerle beden ve benlik algısı, öfke yönetimi, çatışma çözme, toplumsal cinsiyet ve mahremiyet gibi temalarda çalışmalar yapılır.

Kaygı Yönetimi Grup Çalışmaları: Kaygı yönetimi üzerine farkındalık kazandırmak ve beceri geliştirmek amacıyla gevşeme egzersizleri yapılır.

Akran Dayanışma Grubu: Öğrencilerin akran zorbalığı, öfke yönetimi, iletişim becerileri gibi konularda destek ve dayanışma sağladığı etkinlikler düzenlenir.

Mentör Öğretmen Sistemi: Her öğrencinin bir mentör öğretmeni vardır. Mentörlük sistemi, öğrencinin gelişimini takip eder ve destekler.

Kültür Kariyer Yolculuğu: Öğrencilere yurt içi ve yurt dışı üniversitelere yönelik hazırlık çalışmaları sunulur. YKS hazırlığı, çeşitli etkinlik ve uygulamalarla desteklenir.

YKS Çalışmaları: Seminerler ve konferanslar - Bireysel görüşmeler ve akademik sürecin takibi - Deneme sınavı sonuçlarının - değerlendirilmesi - Üniversite gezileri ve tanıtımları - Zaman planlaması ve verimli çalışma - Psikolojik hazırlık ve sınav süreci yönetimi

Kültür PDR Aile Çalışmaları: Kültür’lü Ebeveyn Akademisi - Kültür PDR Bülteni - Bilgilendirme toplantıları - Bireysel görüşmeler ve grup çalışmaları - Tercih danışmanlığı

Müdür Mesajı

Değerli Velilerimiz,

1960 yılından bu yana köklü geçmişi, akademik ve sosyo-kültürel zenginliğiyle eğitim dünyasında önemli bir yere sahip olan İstanbul Kültür Eğitim Kurumları, her geçen yıl güçlenerek yoluna devam etmektedir. Kültür Koleji Anadolu Lisesi ve Fen Lisesi olarak bizler, misyon ve vizyonumuz doğrultusunda öğrencilerimizi akademik, sosyal ve duygusal olarak en donanımlı şekilde hayata hazırlamak için büyük bir özveriyle çalışıyoruz. Ulusal ve uluslararası başarılarımızı daha da artırmak adına kendini sürekli geliştiren güçlü bir ekiple ilerliyoruz.

Amacımız; akademik, teknolojik, bilimsel, sportif, sanatsal ve kültürel alanlarda yetkin, kendini doğru ifade edebilen, çağdaş, yenilikçi, üretken, vizyon sahibi, sorumluluk duygusu gelişmiş, öz disiplinli, kendi kültürüne sahip çıkan ama farklı kültürlere de saygı duyan, çok yönlü, iyi kalpli, empati kurabilen, barışçıl, sağlam karakterli ve çevresine duyarlı bireyler yetiştirmektir.

Bu hedef doğrultusunda öğrencilerimizi birebir takip ediyor; öğrendikleri bilgi ve becerileri yaşamlarına aktararak içselleştirmelerini sağlıyor, etkinlik ve proje temelli zenginleştirilmiş programlarla gelişimlerini destekliyoruz. Bütüncül bir yaklaşımla sürdürülebilir, öğrenci ve öğrenme odaklı bir eğitim modeli sunuyoruz. Global School akreditasyonu ile güçlenen eğitim programımız, öğrencilerimizin uluslararası alandaki başarılarına da büyük katkı sağlamaktadır.

Öğrencilerimizin akademik gelişimini yakından takip eden, onları yetenek ve ilgi alanlarına göre doğru şekilde yönlendiren Ölçme Değerlendirme Başkanlığımız da bu süreçte bizlere önemli bir destek sağlamaktadır.

Biz biliyoruz ki eğitim sadece bilgi aktarmak değil; karakter inşa etmek, geleceği şekillendirmektir. Bu anlayışla Kültür Koleji Anadolu ve Fen Lisesi olarak öğrencilerimize pozitif okul iklimi, güçlü bir aidiyet duygusu, açık iletişim, karşılıklı güven, sevgi, saygı ve ortak değerler içinde zengin bir eğitim ortamı sunuyoruz.

Mustafa Kemal Atatürk’ün dediği gibi: “Eğitimde feda edilecek tek bir fert yoktur.” Biz de her öğrencimizi ayrı bir değer kabul ederek onları geleceğe güvenle hazırlamaya devam ediyoruz.

Serap AKAN

KAYIT KABUL KOŞULLARI

 Hazırlık ve 9. sınıflarımıza, Liselere Giriş Sınavı (LGS) ile Bursluluk Sınavı sonuçları ve sonrasında yapılan Psikolojik Danışma ve Rehberlik (PDR) değerlendirmesi doğrultusunda öğrenci kabulü yapılır.

 

 10, 11 ve 12. sınıflara ise kontenjanlar doğrultusunda, Bursluluk Sınavı sonuçları ve ardından gerçekleştirilen Psikolojik Danışma ve Rehberlik (PDR) değerlendirmesi ile öğrenci kabul edilir.

About

We are professional and reliable provider since we offer customers the most powerful and beautiful themes. Besides, we always catch the latest technology and adapt to follow world’s new trends to deliver the best themes to the market.

Featured Posts